Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

onsdag 9 maj 2018

Sommaren är här! Det är varmt och skönt och alldeles underbart! Man vill ut och igång och allt ska hända på en gång! Trädgården väntar...sommarkläder måste plockas fram...fattas det inte sandaler? Man vill vara ute från morgon till kväll!

Igår åkte vi på stan...det fanns en del småsaker som måste införskaffas! Det är härligt att vara ledig på dagtid...och att min 7-åring fortfarande har hellediga dagar kvar! Han är ett fint sällskap och han har märkligt nog roligt tillsammans med sig själv och med mig ända fram till eftermiddagen kommer och skolbarnen kommer hem. Igår var dessuotm hans mormor och morfar med...det är roligt att prata med dem också! 
På stan kan man roa sig med att titta på saker, förhandla om att få saker, gå balans överallt där det går! 
Efter stadsturen åkte vi till plantskolan...lavendel och lobelior skulle köpas och så kollade jag in ett körsbärsträd som jag inte köpte...än. 
När skolbarnen kom hem drack vi eftermiddagskaffe ute...annars brukar det vara bråttom med att dra igång tv-spelet efter skolan men inte igår! Solen och barfotaspring lockade. Och så fick jag hjälp av 11-åringen...han vattnade min långa rabatt och sen erbjöd han sig att hjälpa till med att få bort en sockertoppsgran som blivit allför stor! Det var bra...för jag hade nog inte fixat det själv...stammen var grov och roten satt hårt. M hämtade yxorna och högg av stammen och sedan fick vi hjälpas åt med att hugga, gräva, hacka...bort den där roten! 
Ja, det var en härlig sommardag...den första för året...och idag är det en likadan dag...Jag njuter av att kunna använda hela mina dagar till mig och min familj, mitt hus och min trädgård. Jag njuter av att kunna ha dörren öppen och gå ut och in som jag behagar...kunna prata och vara med mitt yngsta barn...finnas hemma när de stora kommer hem. Det är så jag föreställde mig livet när jag var barn...att jag skulle bli mamma och leva mammalivet...när jag blev tonåring och vuxen insåg jag ju att så var det inte tänkt...men av någon märklig outgrundlig slump har jag ändå manövrerat mig hit, dit jag önskade! Det gör mig glad. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar