Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

söndag 21 januari 2018

Helgen...

...går mot sitt slut! En vanlig vardagshelg fast med ovanligt vackert vinterväder! Vi har jobbat och jobbat...bygge och hemmet och läxor...men vi har gjort en hel del roligt också! 

Vi har sett på en och en halv Harry Potter film! 

Vi har lagat och ätit god mat...gulasch idag och hemgjorda hamburgare med goda tillbehör i går och lövbiff och hemgjord bea i fredags!

Vi har åkt pulka! Jag och de tre yngsta gick till backen i närheten i går eftermiddag! Det var kul! Och så vackert med rosa skymningsljus! 13-åringen hade inte riktigt lust att åka men sen blev 6-åringen av någon anledning sur och då ville storebror muntra upp och erbjöd sig att åka med ett åk! Och sen var korken ur...det var ju kul att åka pulka fastän man var tonåring! 
 Och sent på eftermiddagen idag gick vi till skridskobanan! Jag och maken som hade avslutat sitt byggjobbande och de två yngsta stack iväg en liten tur! 
Det var nästan magiskt vackert! Silver i träden och härlig luft och en klar mörk blå färg på himlen! 
 Det fanns två killar till på isen och våra pojkar frågade om de skulle vara med och spela hockey! Det ville de! Maken var också med och spelade lite här och där och det blev många roliga matcher! Det var roligt att se att sexåringen är så social och bra på att vara tillsammans med andra barn...det visste jag i och för sig redan...för jag har sett det så många gånger nu. Men jag kan ändå inte låta bli att skratta lite för mig själv! Det sägs ju så ofta att förskola är av nöden för att barn ska lära sig bli sociala och samspela med andra barn. Det verkar inte riktigt som att det är på det sättet på riktigt. 
Och nu är det sent på kvällen och snart dags för alla stora i huset att dra sig till sängs! Det ska bli skönt att sträcka ut kroppen och dra över täcket och somna! God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar