Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 16 maj 2017

Bråda dagar och massa kul!

 Det kliar i fingrarna! Det är svårt att vara inomhus! Igår hade jag tänkt gå ut efter lunch och jobba inne på förmiddagen men så blev det inte! Min pappa och äldste son körde bort byggskräp och satte fart på förmiddagen och då blev jag och N också sugna på att komma igång med vårt jobb! 

Jag kanthögg runt trädgårdslandet och strödde ut torvmull och sand för att försöka få lite lättare jord än vad vi har! Vi gödslade rosorna och drog upp maskrosor. Och började kanthugga längs vår höga thujahäck på baksidan! Efter lunchen satte vi en bröddeg och när den var färdigjäst och skulle in i ugnen gick vi ut igen, dörren på glänt så vi inte skulle missa ringsignalen när brödet skulle ut! N var lite överallt...grävde lite, hjälpte till med lasta skräp, vattnade...och grejade med sitt eget...soldatlekar, vattenpistolskjutning, snickeriarbete, sparkcykelåkande...Det är härligt att se hur kapabel han är...hur mycket fantasi han har och hur roligt han har förmåga att göra för sig själv! Det är en fröjd att se och att få vara med! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar