Instagram

Jag finns även på instagram...under namnet hemmahosfrug

tisdag 5 maj 2015

Jobba-hemma-dagen!

Idag är det jobba-hemma-dagen! Jag vet att det inte rör mig utan bara folk som har ett riktigt jobb som de kan ta med sig hem men det kändes ändå lite roligt att kunna säga att idag, idag är det min dag! Jag jobbar ju hemma! Som sagt, jag har ju inget riktigt jobb utan jag jobbar lite i lönndom så där. Svartjobb är det väl kanske fast obetalt. En internetvän beskrev det som volontärarbete! Jag har dammsugit och tvättat som vanligt. Torkat av lite köksluckor och strukit 15 blusar och skjortor. Lagat mat och hjälpt till med läxor. Bakat bröd och lagat lite mer mat. Och så har jag roat mig lite. Fikat med alla mina barn, mina föräldrar och med en flickvän till en son. Och så har jag tagit hand om mitt minsta barn. Vi har ritat och pratat och så hjälpte han mig med både tvätten och brödbaket och strykningen. Fast jag har väl inte jobbat på riktigt. Det är ju bara hemma. Men å andra sidan - om någon annan hade gjort det - då hade det väl antagligen varit värt någonting? Vi hade ju kunnat köpa in hjälpen och då fått betala. Så något måste det väl vara värt antar jag. Och den inköpta hjälpen hade fått betalt och pensionspoäng och kunnat vabba och blivit sjukskriven och allt det där. Fast å tredje sidan - de som inte jobbar hemma på heltid gör ju allt det jag gjorde (tror jag) ändå. Efter arbetstid. Så då kanske jag egentligen bara är lat. Och barnet - det hade nog kunnat tas om hand i stordriften istället. Fast jag har haft det bra. Barnen har haft det bra. Maken har också haft det bra - han behövde bara duka undan och diska, för övrigt kunde han vara tillsammans med mig och barnen. Så jag firar jobba-hemma-dagen! Och jag firar vidare i morgon! Dyrt är det men som den där internetvännen sa, man har så fina arbetskamrater! Går det så är det värt det!
Får lite hjälp med strykningen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar